Monday, May 26, 2008

Ape nak jadi?

Lambakan wanita di pasaran dunia mengakibatkan kerugian teruk bagi setiap bilangan jemaah yang mengimarahkan masjid-masjid indah yang didirikan.

Kegiatan me
WANITAkan diri semakin menjadi-jadi dikalangan LELAKI GAGAH kononnya!!


Antara kegiatan yang telah di kenal pasti ialah:

1) Sembahyang nak solo!.( kalau solat sunat, alhamdulillah)
2) Banyak kali 'cuti' solat?(atok saya dah berumur 70 lebihpun tak mintak mc lagi untuk solat)
3) Malu menjadi Imam.(takkan nak tunggu Aminah Wadud Malaysia jadi imam baru nak volunteer)
4) Malu nak azan ketika waktu solat telah masuk.( kalau dijemput menanyi nombor satu)
5)Selalu mendahulukan hawa nafsu daripada akal dalam setiap perkara.(baik akal tu kasi pada bluehippo kalau tak hargai)
6) Nak jugak pakai gelang!(kalau beli untuk bonda takpelah jugak)
7) Kurang bijak mengatur keluar masuk wang.( beli barang yang mengarut-mengarut aje)
8) Krim pencuci muka berbotol botol.( mungkin nak pelihara nikmat wajah yang tuhan kasi tu)
9) Nak pakai losyen jugak!( kalau ader penyakit kulit yang perlu pakai losyen oklah lagi)
10) Malu simpan janggut, bulu kaki pun nak cukur jugak?( konon nak nampak hensemlah macam Tom Cruise)
11) Pakai baju,kasut,beg nak lawaaa... MAHAL plak tu!( apa salahnye sekali sekala pakai kasut bata ke, selipar jepun tat seng ke)
12) Suka lepak kat shopping complexs berjam-jam!( kan bagus kalau iktikaf je kat masjid)
13) Boleh tahan jugak MENGUMPAT!( mulut macam ni tampal plaster lagi baik)
14) Bile marah...MERAJUK,TARIK MUKA,MASAM MUKA!!
''bencilah''/''menyampah''( kan senyum itu satu sedekah)
15) Mandi pun nak lelama!( ingat hak milik peribadi ke nak pakai lelama, orang lainpun nak melabur jugak)


# Matannya saya ambil dari blog sahabat saya : http://ketawamelekek.blogspot.com/.

Untuk kaum hawa janganlah anda terasa hati pula, maksud saya majoritinya kaum anda yang menjiwai sifat-sifat tersebut. Mungkin anda bukanlah insan yang dimaksudkan. Ingat ,bukan semua ye...Harap maklum.